przejaw megalomanii
|
rodzaj sposobu realizacji poczucia wyższości
|
sposób przejawu megalomanii
|
forma megalomanii
|
cel megalomanii
|
I- w relacjach z
małoletnimi (hierarchiczne formy megalomanii)
|
||||
przebywanie w nocy
poza domem; zabawa w klubach i dyskotekach
|
zapewniający bezpośrednio władzę, społeczny (prawo
hierarchiczne)
|
1/ organizowanie rozrywki dla pijanej hołoty kosztem
nastolatków, których rodzice lub wychowawcy kolonijni zmuszają do pozostania
w nocy w domu albo ośrodku wczasowym
- pijany motłoch robi z miasta chlew: drze mordę i straszy
ludzi. Jednak zasadniczo nie kontestuje się prawa dorosłych do takiego
zachowania. Za to, gdy na ulicy pojawi się spokojnie zachowujący się
nieletni, wszyscy zadają jedno pytanie: „co robi nieletni w nocy poza domem”
- policja zatrzymuje nieletnich i odwozi ich do domu, mimo
ze nie posiada takich uprawnień (brak podstawy ustawowej). Nie zatrzymuje
natomiast hałasujących meneli. Powinno być dokładnie odwrotnie: policja ma
obowiązek zapewnić bezpieczeństwo, dlatego powinno wywalać schlane bydło z
ulicy
- media zapewniają ochronkę wizerunku pijanym menelom,
gdyż w żadnym filmie, dokumencie czy reportażu nie pokazuje się pijanego
człowieka. Zamiast więc napiętnować istniejącą patologiczną sytuację, próbując
wywrzeć presję na zmianę społecznych zachowań, media uczestniczą w jej
pogłębianiu
2/ obecność osób nieletnich na dyskotekach wywołuje
irytację dorosłych, wyrażającą się poprzez sztywne zachowywanie się. Gdy
wśród uczestników dyskoteki zobaczą chociaż jedną osobę poniżej 18 lat
natychmiast przestają się bawić i sprawdzają czy na sali nie ma jeszcze
innych osób niepełnoletnich
|
zakazywanie przez rodziców wychodzenia z domu swoim
niepełnoletnim dzieciom, nielegalne wyłapywanie przez policję niepełnoletnich
znajdujących się w nocy na ulicy, robienie ciszy nocnej na koloniach oraz w
internatach, odmawianie osobom poniżej 18 lat wstępu do dyskotek i klubów,
bojkotowanie dyskotek na które wpuszczane są osoby poniżej 18 lat poprzez
wybieranie na miejsca swej zabawy lokali do których wstęp mają wyłącznie
osoby pełnoletnie
|
1/ świadomym uzasadnieniem dla zakazywania małoletnim
dzieciom przez rodziców wychodzenia w nocy z domu jest ochrona ich
bezpieczeństwa Rodzice w szczuciu swoich dzieci odnajdują jednak przyjemność,
dlatego nie chcą zmieniać zaistniałej sytuacji. Żeby chcieli- doprowadziliby
do wywalenia schlanego bydła z ulicy ciągu kilku dni, a nie zrobili w tym
celu nic przez kilka tysięcy lat.
2/ odmawianie wstępu osobom poniżej 18 lat do „klubów dla
dorosłych” daje pełnoletnim poczucie elitarności
|
seks
|
zapewniający bezpośrednio władzę, społeczny (prawo
hierarchiczne)
|
1/ skrajnie inna
ocena moralna tych samych zachowań seksualnych w stosunku do dorosłych i
niepełnoletnich. Ich akceptacji wobec dorosłych oraz oburzającej negacji w
odniesieniu do młodzieży.
A społeczeństwo
dorosłych
- publiczny seks- seks uczniów w szkolnej toalecie
wywołuje oburzenie i oskarżenie o niemoralność natomiast opis publicznego
seksu dorosłych przywołuje własne wspomnienia o tej formie aktywności
seksualnej.
- swoboda seksualna u płci żeńskiej- każda nastoletnia
dziewczyna uprawiająca seks postrzegana jest przez dorosłych jak dziwka,
nawet ta która sypia z jednym chłopakiem. Dorosłe kobiety cieszą się
natomiast porównywalną swoboda seksualna do mężczyzn.
B media
Moralna dwoistość mediów budzą absolutnie wszystkie
kontrowersyjne zachowania seksualne: seks grupowy, korzystanie z usług
prostytutek itp. Do „wolnego seksu” przyznaje się wiec prawo wszystkim poza
nastolatkami. Jeśli to oni wykroczą poza ramy tradycyjnego seksu spotykają
się z druzgocącym potępieniem i oskarżeniem o niemoralność.
2/ obrażanie niepełnoletnich uprawiających seks. W
odniesieniu do chłopaka dorośli formułują kpiące uwagi ośmieszające jego
męskość („masz jeszcze za małego”, „skończysz zanim zaczniesz” itp.).
Natomiast dziewczynę obraża się w sposób, nawiązujący do stereotypowo
przypisanej kiedyś kobiecie jej roli społecznej („jesteś dziwką, skoro tak
wcześnie zaczynasz”, „ilu chłopakom już dałaś”). Często także w prymitywny
sposób podkreśla się, że osoba uprawiająca seks jest jeszcze dzieckiem („masz
jeszcze mleko pod nosem”) albo zwraca się jej uwagę, że powinna się zająć
nauką a nie seksem.
3/ zdeprecjonowanie wartości seksu niepełnoletnich. Polega na zafałszowaniu wzorca seksu
nastolatków w sposób skrajnie dla nich niekorzystny. Seks nastolatków
postrzegany jest w mediach jako jednorazowy, kilkusekundowy stosunek odbyty w
celu utraty prawictwa/dziewictwa i pochwalenia się przed rówieśnikami
przejścia inicjacji seksualnej.
|
pozbawianie prywatności, zaszczuwanie, ośmieszanie
poprzez hejt internetowy, obrażanie
|
1/ zarezerwowanie
niemoralnych zachowań seksualnych dla dorosłych (moralność na 3 lata)
2/ hierarchiczna
obrona przez dorosłych swojej wyłączności w dziedzinie seksu poprzez
ośmieszenie niedorosłości nastolatków uprawiających seks
3/ stałe
powtarzający się nieprawdziwy schemat seksu młodzieży sprowadzający go do
roli patologicznego i głupiego wybryku ma za zadanie wytworzyć przekonanie,
ze tylko dorośli mogą uprawiać normalny seks dający im przyjemność i
satysfakcję życiową, natomiast dla młodzieży jest on tylko przyczyna
cierpienia, patologii i zepsucia
|
alkohol
|
zapewniający bezpośrednio władzę, społeczny (prawo
hierarchiczne)
|
represjonizm dotyczy skrajnie szerokiego stopnia
odpowiedzialności nieletniego za zakup i konsumpcję alkoholu. Nieletni
ponoszą konsekwencje prawne:
- za każdą nawet najmniejsza ilość wypitego/kupionego
alkoholu- w stosunku do nieletnich nie obowiązuje limit 0,2 prom., do którego
osoba uważana jest za trzeźwą
- we wszystkich możliwych okolicznościach. Kary względem
niego obejmują: zakup alkoholu, spożywanie alkoholu oraz posiadania alkoholu
np. przenoszenie alkoholu w siatce
- sankcje wiążą się z naruszeniem życia prywatnego
nieletniego
* ilość wypitego/kupionego alkoholu nie ma wpływu na
wszczęcia przez policje względem nieletniego dochodzenia w sprawie o
demoralizacje, chociaż może mieć wpływ na jego umorzenie
* tylko z powodu wypicia/zakupu jednego piwa policjant
przeprowadzi rozmowę z rodzicami, podczas której może się dowiedzieć całkiem
skoro o życiu prywatnym nieletniego: o jego ocenach w szkole, o jego kolegach
itp.
* większość regulaminów szkol przewiduje ocenę naganna z
zachowania dla uczniów pijących alkohol. Wystawienie ocena nagannej nie jest
uzależnione w ogóle ani od negatywnych skutków zachowania jakie powoduje u
nieletniego alkohol (przestępczość, hałasowanie na ulicy) ani nawet od
częstotliwości picia czy ilości wypitego alkoholu
|
zaszczuwanie nieletnich, terroryzowanie ich kontrolą
|
pozwolenie dorosłym na upijanie się na umór i nie
przestrzeganie jakichkolwiek zasad w stanie upojenia alkoholowego: darcie
mordy, stanowienie zagrożenia dla innych; w konfrontacji do skrajnie
represyjnej kontroli w stosunku do nieletnich oznacza iż dorośli odnajdują
przyjemność okazywania swojej władzy poprzez
- zaszczuwanie nieletnich, terroryzowanie ich kontrolą
-
pozbawienie młodzieży głębszych emocji: rozrywki, szczęścia i innych
większych doznań celem zarezerwowania ich wyłącznie dla dorosłych
|
ubiór i wygląd u
płci żeńskiej
|
zapewniający bezpośrednio władzę, społeczny (prawo
hierarchiczne)
|
porównywanie
wyglądu nastoletnich dziewczyn
ubierających się jak dorosłe kobiety do wyglądu prostytutek; obniżanie im oceny z zachowania
|
agresja słowna
|
podłożem agresji słownej jest naruszenie przez nastolatki
kobiecości. Nastolatki traktowane są jak dzieci, więc również wymaga się od
nich, żeby się i tak ubierały. A ponieważ ubierają się jak dorosłe- wyzywa
się ich od dziwek
|
kreowanie wizerunku
„durnego gimbusa”
|
nie zapewniający bezpośrednio władzy, społeczny
|
do stworzenia wizerunku "durnego gimbusa" służy
zachowanie przemocowe nastolatków. W grupach przemocowych rzeczywiście
młodzież zachowuje się błazeńsko, chamsko, dręczy siebie bez powodu. Tym niemniej
zachowanie takie występuje w 10%-1/4 ogółu grup społecznych. Dorośli
natomiast celowo przenieśli zachowanie przemocowe na ogół młodzieży, żeby
ponabijać się z ich "bezgranicznej głupoty". Propagowanie takiej
postawy służy także dziecięca energia i radość życia. Cieszenie się ze
wszystkiego dorośli również uznają za przejaw głupoty i powód do ośmieszania
ich jako ludzi.
|
ośmieszanie nastolatków
|
odebranie
młodzieży godności; niszczenie ich wartości; dorośli robią z młodzieży
idiotów i głupków, żeby samemu mogli się poczuć bardzo mądrzy
|
bicie w celach
wychowawczych
|
zapewniający bezpośrednio władzę, indywidualny
|
Ubezbronnienie dziecka. Ubezbronnieniu służy
racjonalizacja relacji- ustawianie się dorosłego w pozycji autorytetu.
Ponieważ autorytet opiera się na nie możliwej do
zakwestionowania „wielkości”, dążenie do osiągnięcia całkowitego
podporządkowania obejmuje nie tylko niszczenie wszelkich przejawów
nieposłuszeństwa, ale nawet mówienia jakichkolwiek złych rzeczy o
„autorytecie”, za jego plecami. Ubezbronnienie dziecka zmierza więc zarówno
do całkowitego narzucenia mu własnej woli, jak i wykorzeniania w nim
niejawnego chociażby sprzeciwu wobec takiego traktowania siebie przez
„autorytet”
|
dorosły mając całkowitą władzę może uderzyć dziecko kiedy
ma ochotę, za co ma ochotę. Nieletni nie może przejawiać żadnego oporu i musi
bezwolnie poddać się władzy dorosłego. W przypadku natomiast prób bronienia
się dorosły reaguje wzmożeniem agresji
|
zaspokojenie swojej potrzeby władzy i wyższości poprzez
całkowite ubezbronnienie dziecka
|
kontrola
wychowawcza
|
zapewniający bezpośrednio władzę, indywidualny
|
-kontrola represyjna przejawia się w systematycznym
szczuciu dziecka i nastolatka
- kontrola bez wiedzy dziecka- polega na przeszukiwaniu
prywatnych rzeczy dziecka: telefonów komórkowych, komputera, tornistra itp. W
ten sposób rodzice uzyskują wiedzę o dziecku"za jego plecami"
-
skłonienie dziecka do mówienia rodzicom o wszystkich aspektach swojego
życia pod kamuflażem "dobrych relacji”
|
stanowienie nakazów i zakazów, mających charakter
represyjny np. zakaz posiadania telefonów komórkowych przez uczniów.
|
kontrola wychowawcza służy całkowitemu podporządkowaniu
sobie dziecka, przejęciu panowania nad wszystkimi sferami jego życia i
decydowania o ich każdym aspekcie.
|
trywializowanie
problemów nastolatków
|
nie zapewniający bezpośrednio władzy, społeczny
|
- przemoc
rówieśnicza- odbierana jest jak dziecinada, głupie żarty. Czyli coś błahego,
czym ofiara nie powinna się przejmować
- miłość przed 18 rokiem życia- utożsamiana jest w
kulturze z tzw. „pierwszą miłością”: szczeniacką, krótkotrwałą i nieistotną
- samobójstwo- zdarzają się ludzie do tego stopnia
przekonani o bezproblemowości życia młodzieży, że gdy nie znają w ogóle
przyczyny popełnienia samobójstwa snują własne domniemania, że młody człowiek
targnął się na życie, bo nie dostał od rodziców telefonu komórkowego
|
gadanie w stylu: na co oni narzekają, skoro mają wszystko
pod nosem
|
dorośli wszelkie problemy nastolatków traktują jako błahe,
żeby uznać za ważne tylko swoje własne problemy
|
wyzywanie
dziecka obraźliwymi określeniami np. gówniarz, smarkacz, gnojek
|
nie zapewniający bezpośrednio władzy, indywidualny
|
nazywanie dziecka gówniarzem, smarkaczem, gnojkiem
|
obrażanie, poniżanie
|
stanowi wyraz pogardy dla dziecka jako człowieka. Dorosły
używający takich określeń, uważa się za „Wielkiego Cosia”, a w rzeczywistości
sam jest nic nie wart
|
zabranianie
dziecku przerywania rozmowy dorosłych
|
nie zapewniający bezpośrednio władzy, indywidualny
(deprecjacja wychowawcza)
|
stawianie dorosłych na piedestał a dziecka poniżej poziomu
ich podnóżka
|
mówienie dziecku, że gdy dorośli rozmawiają, ma im nie
przeszkadzać
|
dorośli są tak ważni, że dziecko nawet na chwilę nie może
przerwać im rozmowy, komunikując swoją wolę lub potrzebę
|
celowe obniżanie dziecku
standardu życia poprzez nie kupowanie
mu wymarzonych rzeczy
|
nie zapewniający bezpośrednio władzy, indywidualny
(deprecjacja wychowawcza)
|
celowe obniżanie dzieciom standardu ich życia poprzez nie
kupowanie im wymarzonych rzeczy
|
celowe obniżanie dzieciom standardu ich życia poprzez nie
kupowanie im wymarzonych rzeczy
|
dorośli krytykują prezentowanie gadżetów małoletnim, bo to
ich musi być stać na absolutnie wszystkie rozrywki i przyjemności
|
II- w relacjach
społecznych (degradacyjne formy megalomanii)
|
||||
deprecjacja sukcesu
ludzi bogatych
|
degradacyjny
|
wyrażanie poglądów, że:
osoby bogate doszły do majątku w sposób nieuczciwy- złodzieje,
kombinatorzy”; uzyskanie dobrej pracy jest kwestią układów „pleców”; zarobienie
dużych pieniędzy wynika z przypadku lub szczęścia
|
wyzywanie bogatych od złodziei i kombinatorów
|
obniżenie rangi sukcesu pozwala każdemu człowiekowi z
warstwy niższej poczuć się równie wybitnym co ludzie wykonywający najlepiej
opłacane zawody.
|
porównywanie swoich
zarobków z zarobkami osób pracujących w nieporównywalnie lepiej opłacanych
zawodach
|
degradacyjny
|
zadawanie pytań w stylu
„dlaczego zarabiam znacznie mniej od Roberta Lewandowskiego”.
|
zadawanie pytań w stylu
„dlaczego zarabiam znacznie mniej od Roberta Lewandowskiego”.
|
podwyższenie własnej rangi ekonomicznej
|
III-
niehierarchiczne formy megalomanii
|
||||
potrzeba spełniania
wszystkich zachcianek
|
niehierarchiczny
|
powtarzanie zwrotu „nie przeżyję za płacę minimalną”.
Konieczność ograniczenia wydatków na rozrywki i rezygnacja z wczasów nazywana
jest śmiercią głodową
|
rozpieszczenie
|
mówienie, że się nie przeżyje za płacę minimalną jest
demonstracją własnego rozpieszczenia. Tylko kompletny rozpieszczony bachor
może bowiem „ umrzeć z głodu”, bo nie stać go na wczasy albo paczkę papierosów
dziennie. Jak nie stać na wyjazd na Ibizę to się nie wyjeżdża a nie
lamentuje, że ambulans trzeba wezwać.
|
potrzeba spełniania
wszystkich zachcianek
|
niehierarchiczny
|
insynuowanie, że losowanie totolotka jest ustawione
|
podejrzenie ustawienia losowania
totolotka
|
podejrzenie ustawienia losowania totolotka związane jest z
podejściem „ Nie ważne, że prawdopodobieństwo trafienie +6+ wynosi 1:14
milionów. Jak gram to muszę wygrać! A jeśli przegrywam- znaczy, że losowanie
jest ustawione”.
|
przekonanie o własnej
erudycji
|
niehierarchiczny
|
insynuowanie, że uczestnicy teleturnieju znają pytania
|
podejrzenie znajomości pytań
przez uczestników teleturnieju
|
pogląd, że uczestnicy teleturnieju znają pytania był wyrażany odnośnie
trudniejszych edycji „Milionerów”. Widzowie nie dopuszczali możliwości, że
mogli mieć mniejszą wiedza od nich. A jeśli mieli- znaczy, że uczestnicy
znali pytania.
|
IV- poglądy
wyrażane przez psychologów w stosunku do małoletnich
|
||||
odhumanizowanie
młodzieży
|
zapewniający dorosłym władzę oraz poczucie wyższości nad
dziećmi i młodzieżą
|
naznaczenie
całej osobowości nastolatków mechanizmem przemocowym ich grupy rówieśniczej. Umożliwiło
to kontestację istnienia u młodzieży świadomości i autonomii woli oraz
uznanie, że są nimi obdarzeni wyłącznie osoby dorosłe. Kontestacja
świadomości doprowadziła z kolei do całkowitego pozbawienia nastolatków możliwości decydowania o własnym
losie i skazania ich na totalitarną w swojej istocie kontrolę rodziców
|
niszczenie nastolatkom ich wartości i godności
|
odtworzenie
właściwego wszystkim dorosłym schematu pozbawienia nastolatków wolności i
godności celem przyznania tych wartości na wyłączność dorosłych.
|
V- nienawiść do
pedofili
|
||||
nienawiść do
pedofili
|
prześladowczy
|
Rodzice w sytuacji gdy sami układają relacje intymne ze
zboczeńcem bez większych wyrzutów sumienia zgadzają się znienawidzonemu w
innych warunkach pedofilowi na rujnowanie psychiki urodzonemu przez siebie
dziecku. Podobnie dzieje się z pedofilami w sutannach- w czasach gdy
duchowieństwo utożsamiano z autorytetem kościoła, ich przestępcze czyny przez
rodziców molestowanych chłopców nie były zgłaszane na policję, a obecnie już
są. W reakcji emocjonalnej odrazy prawdziwa jest wyłącznie nienawiść wobec
pedofila. Natomiast motywacja niesienia pomocy dziecku jest mniejsza niż władza
nad nim.
|
- linczowanie pedofili
- gwałcenie pedofili w więzieniach i wyrażanie społecznego
poparcia dla takich gwałtów
|
Pedofile najpełniej zaspokajają u dorosłych potrzebę
wyższości do zdegradowanej społecznie grupy, a jej emocjonalną racjonalizację
stanowi obowiązek ochrony dziecka przed krzywdą. Druga motywacja nie może być
realizowana w sprzeczności z pierwszą. Jeśli więc sprawcą pedofilii jest
osoba obca- społeczeństwo dorosłych zachowuje się wobec niego skrajnie
agresywnie. Gdy natomiast molesterem jest własny ojciec (ojczym) dziecka
matki prawie nigdy nie zawiadamiają organów ścigania.
Dorośli postępują tak, bo ich psychika jest ukierunkowana
na demonstrowanie swojej wielkości, a relacja wychowawcza najpełniej służy
realizacji tej potrzeby. Rodzice mogą wyłącznie zmieniać życie dzieci.
Natomiast Psychopaci Własnej Wielkości na pewno nie pozwolą dzieciom zmieniać
ich życia. Odraza do molestowania dzieci jest więc fałszem motywacyjnym,
służącym dorosłym do zaspokajania własnych żądz przemocowych. Zdziczała
agresja pojawia się u nich do zupełnie obcego człowieka, z powodu
skrzywdzenia dziecka, którego w ogóle nie znają, natomiast molestowanie
swojego dzieciątka przez partnera, nawet nie prowadzi do rozpadu ich
związków.
|
Wychowanie jest totalitaryzmem- władaniem cudzym życiem, z wymogiem całkowitego podporządkowania się. System wychowawczy niszczy nastolatków we wszystkich sferach życia. Odbiera im całkowicie dwie największe, świadczące o człowieczeństwie wartości: wolność i godność, po to, żeby dorośli mogli je posiąść na wyłączność. Tylko dlatego, że są one dla nich bezcenne.
wtorek, 6 marca 2018
Podział przejawów megalomanii dorosłych.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz