piątek, 23 lutego 2018

Rozdział 4: Badania potwierdzające wyrażane w pracy poglądy



1/ badania dotyczące sposobu funkcjonowania grupy rówieśniczej
Pytanie brzmiało: Który ogólny opis pasuje do funkcjonowania Twojej klasy w szkole średniej lub zawodowej? oceń chłopców- jeżeli jesteś mężczyzną; dziewczyny- jeżeli jesteś kobietą
Odpowiedzi:
nie wiem 3 głosy (8%)
każdy szpanował, nikt nie był sobą- 2 głosy (5%)
czasami zachowywało się wbrew własnemu przekonaniu, żeby nie narazić się klasie; ale ogólnie ludzie byli sobą i nie szpanowali- 8 głosów (20%)
był ktoś na kim skupiała się agresja klasy (osoba ta była prześladowana dosłownie za wszystko); ale pozostali byli sobą i nie szpanowali- 1 głos (3%)
był ktoś na kim skupiała się agresja klasy (osoba ta była prześladowana dosłownie za wszystko); każdy szpanował, nikt nie był sobą- 1 głos (3%)
zawsze wszyscy ludzie byli sobą i nie szpanowali; nie było takich sytuacji, że trzeba było zachować się wbrew własnemu przekonaniu, żeby się nie narazić klasie- 21 głosów (54%)
szpanerzy tworzyli własną grupą; pozostali ludzie (zawsze lub prawie zawsze) byli sobą i (nigdy lub prawie nigdy) nie szpanowali- 3 głosy (8%)
Pytanie brzmiało: Który ogólny opis pasuje do funkcjonowania Twojej klasy w szkole średniej (gimnazjum- jeżeli się jeszcze uczysz w gim); oceń chłopców- jeżeli jesteś chłopakiem; dziewczyny- jeżeli jesteś dziewczyną
Odpowiedzi:
każdy szpanował, nikt nie był sobą; w klasie była osoba na której skupiała się agresja ogółu (przemoc rówieśnicza)- 17%
w klasie była osoba na której skupiała się agresja ogółu (przemoc rówieśnicza), ale pozostali byli sobą i nie szpanowali- 7%
czasami zachowywało się wbrew własnemu przekonaniu, żeby się nie narazić klasie; ale ogólnie ludzie byli sobą i nie szpanowali- 12%
szpanerzy tworzyli własną grupę; pozostali ludzie (zawsze lub prawie zawsze) byli sobą i (nigdy lub prawie nigdy) nie szpanowali- 37%
zawsze wszyscy ludzie byli sobą i nie szpanowali; nie było takich sytuacji, że trzeba było zachować się wbrew własnemu przekonaniu, żeby się nie narazić klasie- 10%
jestem nabijaczem (chcę 1 pkt za głosowanie)- 15%
Pytanie brzmiało: Który ogólny opis pasuje do funkcjonowania Twojej klasy w szkole średniej (gimnazjum- jeżeli się jeszcze uczysz w gim.); oceń chłopców- jeżeli jesteś chłopakiem; dziewczyny- jeżeli jesteś dziewczyną
każdy szpanował, nikt nie był sobą- 27%
czasami zachowywało się wbrew własnemu przekonaniu, żeby nie narazić się klasie; ale ogólnie ludzie byli sobą i nie szpanowali- 13%
był ktoś na kim skupiała się agresja klasy (osoba ta była prześladowana dosłownie za wszystko); ale pozostali byli sobą i nie szpanowali- 9%
zawsze wszyscy ludzie byli sobą i nie szpanowali; nie było takich sytuacji, że trzeba było zachować się wbrew własnemu przekonaniu, żeby się nie narazić klasie- 5%
szpanerzy tworzyli własną grupą; pozostali ludzie (zawsze lub prawie zawsze) byli sobą i (nigdy lub prawie nigdy) nie szpanowali- 44%
Pytanie brzmiało: Jak, w wieku 16 lat , zachowywałeś się przebywając ze swoimi rówieśnikami- ludźmi z Twojej klasy/jak byłeś traktowany przez nich (jeżeli masz mniej- jak się zachowujesz/jesteś traktowany teraz)
ciągle szpanowałem, nigdy nie byłem sobą- 7%
czasami zachowywałem się wbrew własnemu przekonaniu, żeby się nie narazić klasie; ale ogólnie nie szpanowałem i byłem sobą- 28%
zawsze byłem sobą i nigdy nie szpanowałem; nie było takich sytuacji, że zachowałem się wbrew własnemu przekonaniu, aby się nie narazić klasie- 46%
byłem ofiarą przemocy rówieśniczej; klasa prześladowała mnie- 17%
Pytanie brzmiało: Czy w Twojej klasie w szkole średniej (gimnazjum- jeżeli się jeszcze uczysz w gim.) dziewczyna- jeżeli jesteś dziewczyną, chłopak- jeżeli jesteś chłopakiem, która by opowiadał(a) dla szpanu o swoim życiu seksualnym
ośmieszyłaby się w oczach klasy- 87%
zyskałaby szacunek w oczach klasy- 12%
2/ badania, dotyczące emocjonalnego znaczenia więzi przyjacielskiej i partnerskiej (ze swoim chłopakiem/swoją dziewczyną)
Pytanie brzmiało: Żebyś w wieku 16 lat mógł(a) wybrać jedną osobę, z którą miał(a)byś najbliższą relację emocjonalną. Z kim chciał(a)byś mieć tą relację?
nie wiem- 4 głosy (8%)
w wieku 16 lat najbardziej chciał(a)bym mieć bliską więź emocjonalną z rodzicami- 14 głosów (27%)
w wieku 16 lat najbardziej chciał(a)bym mieć bliskiego przyjaciela- 12 głosów (23%)
w wieku 16 lat najbardziej chciał(a)bym mieć bliską relację uczuciową ze swoim chłopakiem/swoją dziewczyną- 15 głosów (29%)
w wieku 16 lat najbardziej chciał(a)bym mieć bliską relację koleżeńską ze swoją grupą rówieśniczą- 7 głosów (13%)
Pytanie brzmiało: Żebyś w wieku 16 lat mogl(a) wybrać jedna osobę, z która miał(a)byś najbliższą relacje emocjonalna. Z kim chciał(a)byś mieć tą relację?
jestem nabijaczem (chcę 1 pkt za głosowanie)- 19%
w wieku 16 lat (lub obecnie- jeżeli jestem osoba młodszą) najbardziej chciał(a)bym mieć bliska więź emocjonalna z rodzicami- 5%
w wieku 16 lat (lub obecnie- jeżeli jestem osoba młodszą) najbardziej chciał(a)bym mieć bliskiego przyjaciela- 37%
w wieku 16 lat (lub obecnie- jeżeli jestem osoba młodszą) najbardziej chciał(a)bym mieć bliską relację uczuciową ze swoim chłopakiem/swoją dziewczyną- 30%
w wieku 16 lat (lub obecnie- jeżeli jestem osoba młodszą) najbardziej chciał(a)bym mieć bliską relację koleżeńską ze swoja grupą rówieśniczą- 6%
Pytanie brzmiało: W jakim wieku jesteś? Kto jest obecnie dla Ciebie najważniejszy pod względem emocjonalnym/uczuciowym: rodzic(e) czy inna osoba?
mam 14 lat lub mniej; najważniejsi pod względem emocjonalnym/uczuciowym są dla mnie rodzic(e)- 5%
mam 14 lat lub mniej; najważniejszy pod względem emocjonalnym/uczuciowym jest dla mnie ktoś inny niż rodzic(e)- 6%
mam 14 lat lub mniej; nikt nie jest dla mnie ważny pod względem emocjonalnym/uczuciowym- 3%
mam 15-17 lat; najważniejsi pod względem emocjonalnym/uczuciowym są dla mnie rodzic(e)- 10%
mam 15-17 lat; najważniejszy pod względem emocjonalnym/uczuciowym jest dla mnie ktoś inny niż rodzic(e)- 12%
mam 15-17 lat; nikt nie jest dla mnie ważny pod względem emocjonalnym/uczuciowym- 10%
mam 18 lat lub więcej; najważniejsi pod względem emocjonalnym/uczuciowym są dla mnie rodzic(e)- 10%
mam 18 lat lub więcej; najważniejszy pod względem emocjonalnym/uczuciowym jest dla mnie ktoś inny niż rodzic(e)- 22%
mam 18 lat lub więcej; nikt nie jest dla mnie ważny pod względem emocjonalnym/uczuciowym- 18%
Pytanie brzmiało: W jakim wieku miałe(a)ś pierwszego chłopaka/pierwszą dziewczynę z którym(ą) byłe(a)ś na poważnie zaangażowany(a) emocjonalnie w związek?
jestem nabijaczem (chcę 1 pkt za głosowanie)- 17%
14 lat lub mniej- 13%
15 lat- 6%
16 lat- 4%
17 lat- 1%
18 lat- 5%
19 lat lub więcej- 2%
nigdy nie miałe(a)m żadnego chłopaka/dziewczyny (nawet takiego z którym nigdy nie byłe(a)m na poważnie zaangażowany(a) emocjonalnie w związek)- 30%
nigdy nie miałe(a)m chłopaka/dziewczyny, z którym byłe(a)m na poważnie zaangażowany(a) emocjonalnie w związek- 18%
3/ badania, dotyczące seksualności nastolatków- patrz: rozdział 2, temat Seks
4/ badanie dotyczące hejtu internetowego przeciwko nastolatkom oraz poparcia dla niego:
Pytanie brzmiało: Czy spotkałeś(aś) się z sytuacją, że nieletni, którzy na forach internetowych przyznają się do uprawiania seksu są hejtowani przez innych internautów komentarzami: masz jeszcze mleko pod nosem, skończysz zanim zaczniesz itp.?
spotkałe(a)m się z takimi komentarzami; popieram je- może dzięki nim małolaty nie będą uprawiali zbyt wcześnie seksu- 34%
spotkałe(a)m się z takimi komentarzami; potępiam je- są one przejawem zwykłego chamstwa- 25%
nie spotkałe(a)m się z takimi komentarzami; jeżeli jednak się zdarzają popieram je- może dzięki nim małolaty nie będą uprawiali zbyt wcześnie seksu- 3%
nie spotkałe(a)m się z takimi komentarzami; jeżeli jednak się zdarzają potępiam je- są one przejawem zwykłego chamstwa- 36%
https://pl.toluna.com/polls/8465931/Czy-spotka%C5%82e%C5%9B-a%C5%9B-si%C4%99-z-sytuacj%C4%85%2c-%C5%BCe-nieletni%2c-kt%C3%B3rzy-na?mode=results&infog=true 
Pytanie brzmiało: Czy spotkałeś(aś) się z sytuacją, że nieletni, którzy na forach internetowych przyznają się do uprawiania seksu są hejtowani przez innych internautów komentarzami: masz jeszcze mleko pod nosem, skończysz zanim zaczniesz itp.? 
spotkałe(a)m się z takimi komentarzami; akceptuję seks osób poniżej 18 roku życia- 9 głosów (21%) 
spotkałe(a)m się z takimi komentarzami; nie akceptuję seksu osób poniżej 18 roku życia- 11 głosów (26%) 
nie spotkałe(a)m się z takimi komentarzami; akceptuję seks osób poniżej 18 roku życia- 13 głosów (30%)
nie spotkałe(a)m się z takimi komentarzami; nie akceptuję seksu osób poniżej 18 roku życia- 10 głosów (23%)
5/ badanie dotyczące bezprawnego działania policji, polegającego na odwożeniu do domów nastolatków przebywających w godzinach nocnych poza domem z powodu ich niepełnoletności:
Pytanie brzmiało: Czy, gdy miałe(a)ś mniej niż 18 lat zdarzyło Ci się przebywać na ulicy w porze nocnej? Jeżeli tak, to czy kiedykolwiek zatrzymała Cię policja tylko z powodu twojego wieku?
zdarzyło mi się przebywać na ulicy w porze nocnej gdy miałe(a)m mniej niż 18 lat; co najmniej raz policja zatrzymała mnie z powodu mojego wieku- odwiozła mnie do domu- 5%
zdarzyło mi się przebywać na ulicy w porze nocnej gdy miałe(a)m mniej niż 18 lat; co najmniej raz policja zatrzymała mnie z powodu mojego wieku- spisała mnie, ale nie odwiozła do domu- 2%
zdarzyło mi się przebywać na ulicy w porze nocnej gdy miałe(a)m mniej niż 18 lat, jednak policja nigdy nie zatrzymywała mnie z powodu mojego wieku- 65%
nigdy nie zdarzyło mi się przebywać na ulicy w porze nocnej gdy miałe(a)m mniej niż 18 lat- 26% 
6/ badanie, dotyczące stanu emocjonalnego 16-17 latków, prowadzących studencki tryb życia
Pytanie brzmiało: Czy prowadziłe(a)ś studencki styl życia, mając 16-17 lat: częste alkoholowe imprezy, wolność bez ograniczeń? 
mając 16-17 lat nie prowadziłe(a)m studenckiego stylu życia- 28 głosów (67%) 
mając 16-17 lat prowadziłe(a)m studencki styl życia; żyjąc tak- byłe(a)m szczęśliwy- 9 głosów (21%) 
mając 16-17 lat prowadziłe(a)m studencki styl życia; żyjąc tak- czułe(a)m się zagubionym dzieckiem- 5 głosów (12%)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz