Na ukształtowanie zarówno rozwiązań prawnych, odnoszących
się do małoletnich, jak i ich postrzeganie w kategoriach dzieci swoich
rodziców, podporządkowanych ich władzy, ważną rolę odegrały opinie formułowane
przez psychologów dziecięcych. To właśnie oni w najbardziej jaskrawy sposób
opowiadają się za całkowitą podległością dzieci własnym rodzicom. Zdaniem
psychologów osoby poniżej 18 lat są nieświadome swoich czynów ani konsekwencji,
które z nich wynikają, ponieważ nie są w stanie samodzielnie podejmować żadnych
decyzji. Ich postępowaniem, wg tej grupy zawodowej, rządzą rówieśnicy, którzy
wymuszają na nich określone wzorce zachowań, zwykle sprzeczne z dobrem własnym
i innych osób. Dlatego żeby zminimalizować prawdopodobieństwo wyrządzenia
zarówno sobie jak i innym krzywdy, rodzic powinien wyraźnie powiedzieć dziecku
co jest dobre a co złe i wyznaczyć mu tzw. granice wolności. Jeżeli dziecko
będzie miało dobry kontakt emocjonalny z nimi postąpi zgodnie ze wskazaniami
rodziców, a przez to nie ulegnie zgubnemu wpływowi grupy.
Przedstawiona przez psychologów charakterystyka psychiki
wszystkich nastolatków jest zbieżna z opisem ich grupy przemocowej i
grupy z przemocą rówieśniczą, w następstwie czego każdemu nastolatkowi
odgórnie przypisali cechy jego grupy wiekowej. Stąd się właśnie
wziął pogląd jakoby każdy nastolatek podejmował wszystkie decyzje pod wpływem
grupy rówieśniczej oraz jakoby chciała ona kontrolować wszelkie dziedziny życia
jego członków. Psycholodzy nie tworzą przy tym żadnych wyjątków, dlatego
powtarzają, że KAŻDY nastolatek podejmuje decyzje pod wpływem grupy,
ZAWSZE przyczyną picia alkoholu przez młodzież jest chęć szukania akceptacji w
grupie, WSZYSCY nieletni śpią ze sobą wyłącznie dla szpanu i chęci utraty
własnego dziewictwa/prawictwa a sam seks polega na jednorazowym
eksperymentowaniu kończącym się po kilku sekundach, ZAWSZE dorosły ma przewagę
nad osobą niepełnoletnią i ZAWSZE relacja między nimi będzie nierówna, NIGDY
osoba małoletnia nie potrafi świadomie podejmować decyzji i przewidywać
konsekwencji swojego działania itp.
Psycholodzy pomylili
normy społeczne z psychologicznymi i całą osobowość osób w okresie dorastania
zdeterminowali przez interakcję przemocową ich grupy socjologicznej. W
rzeczywistości normy postępowania tworzą się oddzielnie dla każdej grupy.
Są więc wśród młodzieży zarówno grupy
przyjacielskie, w których młodzież zachowuje się bardzo swobodnie jak i
przemocowe, gdzie nikt nie jest sobą. Swobodny sposób zachowywania się grupy
znajomych dorosłych wynika natomiast wyłącznie z braku jej normotwórczego
charakteru. U dorosłych normy postępowania tworzą się bowiem w ramach całego
społeczeństwa (grupy otwartej),a nie- jak wśród młodzieży- w obrębie grupy
zamkniętej. Sposób funkcjonowania grupy, w której normy ukształtowały się w
sposób sztywny (przymusowej), czyli środowiska więziennego i fali w
wojsku jest dokładnym odzwierciedleniem funkcjonowania przemocowej grupy
rówieśniczej. Wszelkie poglądy psychologów na temat psychiki nastolatków
pozbawione są więc jakiejkolwiek wartości merytorycznej.
Konsekwencje
Z powodu naznaczenia całej osobowości nastolatków
mechanizmem przemocy w ich grupie społecznej psycholodzy pozbawili nastolatków
autonomii woli oraz potrzeb i uczuć wyższych takich jak przyjaźń, potrzeba
miłości w relacjach z chłopakiem/dziewczyną, odczuwanie samotności, bo wszelkie
ich zachowania tłumaczą poprzez ten mechanizm. Z
nastoletnich ludzi zrobili roboty, które działają według ściśle zaprojektowanej
instrukcji.
Schemat interakcji przemocowej psycholodzy przenieśli na
wszystkie dziedziny życia nastolatków,
także te nie związane z funkcjonowaniem ich grupy. Jego prawdziwości nigdy nie
poddali weryfikacji. Samotność,
objawiającą się w przesiadywaniu w nocy na forach internetowych określają jako
„presja bycia online i odpowiadania na posty”.
W kwestii płciowości od razu zaś założyli, że młodzież
uprawia seks tylko w celu pochwalenia się „pierwszym razem” przed rówieśnikami.
W związku z tym ich seksualność również sprowadzili wyłącznie do kwestii
inicjacji seksualnej i badania seksu młodzieży dotyczą głównie wieku
inicjacji i zabezpieczenia przed
ciążą. Nie zrobili natomiast nigdy żadnego szczegółowego i kompleksowego
badania, obejmującego całość zagadnienia. Żeby takie kiedykolwiek
przeprowadzili dowiedzieliby się z niego m.in. że: 1/ inicjację z powodu presji
rówieśników przed 18 rokiem życia przeszło zaledwie 2,5%-5% młodzieży, 2/ a samo
życie intymne nastolatków nie różni się od prowadzonego przez dorosłych do tego
stopnia, że od 1/4 do 1/2 wszystkich możliwych do podjęcia praktyk seksualnych
(w tym perwersyjnych) ma swój początek przed pełnoletniością.
Przyczyna
Z interpretacji psychologów wynika, że nastolatkowie powinni
być ludźmi głęboko upośledzonymi intelektualnie, bo tylko ciężki niedorozwój
powoduje, że jednostka nie jest w stanie wyrazić własnej woli. Tymczasem wg.
opracowanej, wielokrotnie sprawdzanej i znanej przez psychologów Skali
Inteligencji Wechslera młodzież 16-17 letnia nie tylko nie ma obniżonej
sprawności umysłowej, ale jest ponadprzeciętne inteligentną grupą wiekową:
inteligencja przeciętnego 16-latka przewyższa inteligencję ogólnospołeczną: w teście WAIS o 3 jednostki, w teście WAIS-R o 1 jednostkę. Wyniki badań
inteligencji nie zostały jednak w ogóle wzięte pod uwagę w ocenie poziomu
rozwoju umysłowego młodzieży. Informację o ilorazie inteligencji IQ osób w
wieku 16 lat sprowadzono do roli zwykłej danej statystycznej. Wyniki badań
są znane wyłącznie osobom, które zapoznały się z nimi. Psycholodzy, pytani o
psychikę nastolatków w żadnej publicznej wypowiedzi w ogóle się do
nich nie odnoszą. Powtarzają jedynie stale ten sam, opisany wcześniej bełkot,
jakoby młodzież tylko się między sobą zaszczuwa i nic więcej. Udają natomiast
zawsze takich zatroskanych o los niepełnoletnich: żeby nie pili alkoholu, nie
uprawiali seksu, mieli wyznaczone zasady postępowania itp. Jeżeli tak się nimi
przejęli, dlaczego zatem nie potrafili nawet prawidłowo zinterpretować zwykłego
sposobu funkcjonowania wszystkich bez wyjątku ludzi- bo każdy zanim stanie się
dorosły najpierw jest dzieckiem a później nastolatkiem? Bardzo łatwo jest
odpowiedzieć na to pytanie. Zdeterminowanie całej psychiki nastolatków przez
mechanizm przemocowy ich grupy socjologicznej zmierza do odebrania im
świadomości i uznania, że świadomość oraz wszystko co z nią związane: autonomia
woli, kierowanie własnym postępowaniem oraz odczuwanie pragnienia miłości erotycznej
i przyjaźni- jest cechą wyłącznie człowieka dorosłego. Są dorośli, którzy
działają dla dobra dziecka, są też tacy, którzy go krzywdzą. Ale jedno
pozostaje niezmienne- dorosły zawsze ma świadomość a niepełnoletni jest tylko
bezwolną istotą, zdaną całkowicie na jego los. Sposób traktowanie dzieci i
młodzieży przez psychologów nie jest żadną analizą ekspercką a tylko jedną ze
społecznych form okazania dorosłym wyższości. Do dyskredytacji
nastolatków posłużył im mechanizm przemocowy grupy rówieśniczej, którym naznaczyli całą
ich osobowość. Umożliwił on kontestację istnienia u młodzieży świadomości i
autonomii woli oraz uznanie, że są nimi obdarzeni wyłącznie osoby dorosłe. Kontestacja
świadomości doprowadziła z kolei do całkowitego pozbawienia nastolatków
możliwości decydowania o własnym losie i skazania ich na totalitarną w swojej
istocie kontrolę rodzicielską. Poglądy psychologów odtwarzają właściwy
wszystkim dorosłym schemat pozbawienia nastolatków wolności i godności celem
przyznania tych wartości na wyłączność dorosłych. Kompletniej nic więcej. Psycholodzy biorą udział w wielkiej machinie opresji
przeciwko nastolatkom jak wszyscy inni dorośli. Dlatego
dostrzegli istnienie wyłącznie grupy przemocowej, stanowiącej zaledwie od kilku
procent do 1/4 ogółu grup rówieśniczych i przez 200 lat ani jeden psycholog na
świecie nie pofatygował się o zadanie (niekoniecznie tylko dla młodzieży)
jednego pytania: który ogólny opis pasuje do funkcjonowania Twojej klasy w
szkole średniej lub zawodowej? oceń chłopców- jeżeli jesteś mężczyzną;
dziewczyny- jeżeli jesteś kobietą Psycholodzy szybko wrzucili w niepamięć
wyniki własnych badań IQ, bo inteligencja wiąże się z rozumem. A rozum
mogą posiadać wyłącznie istoty w pełni rozwinięte-dorośli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz